Când am vrut și eu să lucrez, n-au vrut alții…

Îmi place scrisul, dar…

Șomer, îmi caut de muncă. Șomer, îmi caut de muncă, dar nu orice fel de muncă, ci una care să-mi și placă. Problema mea e că nu-mi prea place mare lucru, deci, clar am o problemă. Mulți se laudă că scriu, dar puțini că o fac bine. Eu numa’ scriu, și cam atât. Cum o fac, dacă bine sau rău, se pare că nu mai contează; important e să scrii, să ai un blog, și gata! ești bun pe domeniu.

În zilele noastre, de fapt, nu mai contează nimic: urmărești tiparele și te conformezi. Dacă nu, zbori! Cine Dumnezeu mai are timp să stea să te asculte? Câtă psihologie umană cunosc cei care ar trebui să cunoască?Tu trebuie să fii cașcavalul din care se înfruptă toți șoriceii, inclusiv TU. E o formă de canibalism capitalist, dar nu ai încotro, fiindcă nu poți fi pustnic dacă nu ai înclinație.  Acolo, viitorul sună prost, tare prost.

Încearcă să respiri printre gunoaie

Și ți-ai găsit, în sfârșit, un loc de muncă, după chinuitoare căutări, însă constați nereguli. Ca de exemplu, colegii tăi de căcat. Hienele lingușitoare care nu suflă aer rece asupra  patronului; mapițoii-marionete care se aruncă și-n cap pentru bunăstarea unghiilor unei dame-patron. Ăștia sunt oamenii cu care tu trebuie să porți conversații, să te prefaci că ești de-al lor, să arăți că te-ai integrat. Încearcă să nu fii antisocial așa cum am făcut-o eu de multe ori, că ți-o furi. Cu alte cuvinte, încearcă dracului să respiri și tu printre gunoaie, deși sună cam dur, dar e necesar să o faci pentru a-ți păstra locul de muncă, dacă dorești cu ardoare să îl ții strâns în dinți.

Nimic nu e simplu, azi. Ideea e să faci ceva care să-ți și placă, dar să îți găsești locul în așa fel încât să nu te compromiți prea tare. Iar dacă nu ești sigur pe ceea ce vrei să faci, mai lasă-ți timp de analiză. Baftă multă!

 

One Reply to “Când am vrut și eu să lucrez, n-au vrut alții…”

Leave a Reply

