Scrisoare deschisă către Dragostea adevărată

Dragă Dragoste,

Impune-te, fato! Nu vezi că te scuipă ăștia fără nicio scrupulă? Ai ajuns să fii mai uzitată ca hârtia igienică! Nu mai permite tuturor nătărăilor să te folosească așa, în neștire, fiindcă vezi tu? lumea te folosește în necunoștință de cauză. Dă-le peste nas când au de gând să te rostească; fă-i să-și muște limba, și dacă insistă, fă-o pân’ le dă sângele afară. Poate așa vor învăța să te respecte, poate așa vor înțelege că tu nu ești o oarecare, poate așa vor învăța că tu nu ești orișicum… poate așa vor învăța că tu trebuie să fii rostită la momentul oportun, când lucrurile s-au sedimentat, când altruismul, inocența și înțelepciunea fac casă bună cu gazda. Iubirea nu-i banal, ci-i ieșirea din banal; iubirea-i fericirea supremă și puritatea care pot atinge omul. Un om care iubește n-are cum fi altfel decât bun; el n-are timp să vază pe alții, el n-are vreme să posteze, el are timp doar să iubească cu totul lui. El are timp să vază frumosul din lume și nimic mai mult.

Eu te știu pe tine, Dragoste! Ne-am mai întâlnit, întâmplător, de câteva ori, deși ai trecut pe lângă mine destul de fulgerător. Dar te-am văzut în alții, ș-atunci te-am admirat: ai fost de o discreție și de o eleganță ieșite din comun. Să știi că te-am reținut, ș-am vrut să te cunosc mai bine, dar încă nu eram pregătit. Să știi că nici acum nu sunt, dar sunt determinat să te scot din rahatul în care mulți te-au banalizat. O fac pentru că te-am cunoscut, o fac pentru că meriți; o fac pentru a-i face pe alții să conștientizeze că iubirea nu trece niciodată cu una, cu două… Dragostea rămâne acolo, indiferent de situații, oricât de tragice ar putea fi; sentimentele nu se schimbă odată cu statusul facebook-ului.

 Îți scriu ție această scrisoare, dar și tuturor celor care mă citesc, sperând ca oamenii să înțeleagă cât de importantă ești tu în viața noastră.

Cu respect,

Un jurnalist șomer

Leave a Reply

