Noi, eroi fără frontiere

Da, știu, titlul e cam pretențios pentru România asta gri, unde totul pare să fie de tot rahatul. Cel puțin așa arată lucrurile în ochii mei, for the moment… Cu toate astea, niciodată n-am încetat să sper, să-mi doresc un viitor mai bun sau să visez la o lume ideală. Cred că e singurul lucru care mă mai ține în viață. Teama de penibil și fricile de tot felul încep să pălească atunci când visurile se instalează. Și pentru că îmi place să visez când alții ne deprimă, mi-am permis să trântesc un articol pentru voi toți, un articol mai atipic, al cărui scop este simplu: vreau să sădesc în inimile voastre – inclusiv în a mea – ceva mai multă îngăduință. Cred că doar așa vom putea progresa, vom putea trăi mai bine, vom putea fi mai liberi, ne vom simți mai ușurați și cu mai puține probleme.

Fiindcă m-am cam săturat să ne tot împroșcăm cu căcat zilnic, să ne tot arătăm cu degetul sau să scoatem în evidență CE CREDEM NOI CĂ E MAI BUN subiectivi fiind, m-am hotărât să inventez un erou care să ne mai apropie, când alții încearcă – prin diverse metode – să ne dezbine. Eroul din povestea mea nu e unul cu p**ă, cum v-ați aștepta; și nici purtător de ‘zdă nu e, să știți. Eroul din povestea asta este eroul asexual, este eroul bun, fără conotații sau sensuri peiorative. În nicio carte sau pildă ori alte învățăminte nu ni s-a spus despre el. Am vrut să aduc ceva nou, fără ca mintea noastră umplută de bariere și prejudecăți să facă, automat, asocieri. Aș vrea să vă spun că el este eroul tuturor: buni, răi, femei, bărbați, copii, homosexuali, țigani, români, lesbiene, unguri, sași, musulmani, transgender, vinovați, nevinovați, cu barbă, chei, maneliști, cu tatuaje, obezi, bonavi, rockeri, cu handicap, frumoși, sectanți, catolici, ortodocși ș.a.m.d. El este eroul împăciuitor, care încearcă să prioritizeze relația umană cinstită, pașnică și fără culpă. O relație care ar trebui să fie înțeleaptă, tolerantă, uneori critică(constructivă) , apreciativă, respectuoasă și care e dispusă să accepte mai departe de propriile bariere.

În toate, există un adevăr. Adevărul articolului meu ar fi că noi toți putem fi EROUL. Avem în noi tot ceea ce e necesar, noi suntem capabili să fim toleranți. Noi ne putem accepta, cu ceva eforturi, dacă vrem. Noi putem fi buni, dacă învățăm să ne respectăm și să dăruim. Noi putem fi cinstiți gândindu-ne la semenii noștri. Noi putem fi toleranți, dacă ne-am transpune în locul celui lezat, imaginându-ne pentru un timp cum e să fii etichetat – dar cred că am trecut cu toții prin situații neplăcute, deci nu e un exercițiu greu de imaginat.

Ideea e că noi putem. Dar, ca să poți ceva, trebuie să și vrei. Dragi cititori, eu cred că noi suntem creatori. Așa că, haideți să creem, împreună, o lume mai bună!

Noi suntem eroii schimbării!

Leave a Reply

