Vreau să mă calmez, vreau să evoluez

Sunt o persoană dificilă, pe alocuri chiar paradoxală. Am un temperament vulcanic, cu tente de dictatură destul de pregnante. Uneori cred că e bine, alteori nu prea. Problema e că nu tot timpul reușesc să mă impun când e cazul, deci mă impun taman invers, când nu se cade. În anumite momente simt copleșeală și bag capul în pământ ca struțul. Mă pierd cu firea și monosilabisesc aiurea pe acolo, într-un șir nesfârșit de agramatisme colosale. Din partea unor persoane simt o dominare și pur și simplu clachez. Am senzația că e o distanță imensă între mine și interlocutor – el undeva sus, eu jos de tot -, și din cauza minții mele tâmpite care face regulile, ajung să mă comport ca atare, deci diferența din cap să se și înfăptuiască. Îmi dau cu mucii-n fasole și apoi meditez la jenantele scene tocmai petrecute. Pot vorbi și logoreic, parcă din dorința de a recupera – sufăr de limbaj extrem, adică trec de la o extremă la alta. Știu că pot face față oricărui om, indiferent de statut sau pregătire; în teorie stau bine, cu practica un ciu-ciu! Concluzia: încrederea în mine, dom’le, uneori mă lasă baltă. Se duce la plimbare, îmi spune „descurcă-te, ești mare!” și pleacă. Și eu rămân a prost, așa, uitându-mă în zare după ea. Încep să urlu, o dau cu injurii de genul „muis&%!”, ”să-mi su^U%^&!”, „te fu^% în gu#*%!”, ș.a.m.d. Pe scurt, un șir interminabil de… ăăă… laude să le zicem. Dar ea tot nu se întoarce. Și atunci, ce căcat fac? Eu cum să mă descurc? Asta-i problema!

Trebuie să-mi pun la socoteală și comportamentul pueril pe care-l afișez în multișoare situații, și privindu-mă analitic, parcă mă bulversează, mă încuie; nu pot înțelege cum pot fi așa uneori, îmi dau cu virgulă. Mă blochează „de ce?”-ul căruia nu-i găsesc răspuns. În capul meu, lucrurile stau foarte clar: este o ordine disciplinară de nu-ți poți imagina! Acolo știu să le fac pe toate, și pot fi un om de-a dreptul impecabil. Mereu cu planuri, strategii, îmbărbătări și corecturi, dar care rămân tot în cap… Nu știu cum reușesc să nu le pun în practică. Sunt o lene, sunt o greață! Mă scuip dimineață când mă privesc în oglindă din motivul clar că n-am bunăvoința să fac nici măcar un lucru aproape insignifiant. Îmi tot repet că o să mă duc dracului într-o bună zi dac-o tot lălăi așa, dar eu continui s-o lălăi. Ce să mai zic? Bă, eu pot! Eu pot să fiu omul imposibil, leneș din calea-afară, care traaaage de timp până la un nesfârșit sfârșit. M-am născut ca s-o lungesc, practic. Mă doare la bască, me duele la banana split!

Dar vreau să mă schimb. Simt că e cazul să mă ambiționez, căci nu mai e vreme de răgaz pentru mine. Mă piș pe tot ce înseamnă mână-n pantaloni – vezi Bundy. Eu, de azi, voi fi un super om! în teorie, căci cu practica rămâne de văzut. Oricum, simt că sunt pe drumul cel bun din moment ce îmi recunosc minusurile, și știu unde mai am de lucrat cu mine. Simt că m-am maturizat, acord mai multă atenție și lucrez mai cu calm. Un lucru știu sigur, și nu cred că e greșit: mai bine să râd de propria persoană, decât să râd de alții.

Chuss amigos!

Hai, vă pup mai degrabă.

4 Replies to “Vreau să mă calmez, vreau să evoluez”

  1. Adică de azi numeri până la 10 când te enervezi și vei avea încredere în instinctul tău reactionand rapid în situații de stres? Hai, pa, sa-mi povestești cum e
    :)))

    Liked by 1 person

    1. Număr pân’ la 5 c-atâta știu… apoi… dracu’ să mă ia de lângă lume, că fac urât! Scot fum pe nări, iau la pulă pe cine-apuc, mă leg de orice nu-mi convine și-n momentele alea nu-mi convine nimic, rup coaiele ș.am.d. Practic, sunt de-un bun simț și de-o eleganță cum rar mai întâlnești în zilele noastre. Deseori dau noroc cu parul, iar semnătura mi-o las cu un scuipat. Pentru lecții de bune maniere, contactați-mă la 3334XXX.

      Liked by 1 person

  2. Nu risipesc bunurile decât îm momente cruciale, când mi se taie filmul, și asta se întâmplă foooarte rar. Am un temperament coleric pe care încerc, totuși, să-l stăpânesc. Că nu-mi prea iese, asta e o altă poveste. Gândesc practic chiar și în momente-cheie :)). Pe scurt, sunt o zgârcă de om.

    Like

Leave a Reply

