Părintele Popondraci: enoriașii, martirul și eschivarea Bisericii

Subiectul arzător – chiar la propriu aș putea spune(din cauza temperaturilor caniculare parcă anume pliate peste povestea bisericeasco-blasfemică) – cu preotul presupus pedofil și enoriașii înfierați m-a făcut iar să-mi reactualizez un status personal cu privire la credința românilor. Băi nene, să ieși în stradă ignorând o dovadă clară, parcă e prea mult! Cât de orb să fii să nu vrei să accepți realitatea? Și uite-așa, Biserica, în stupizenia ei, continuă să-și facă un harachiri infinit de ceva timp încoa’. De parcă n-a fost destulă povestea cu Colectiv care a trecut ca și cum n-ar fi existat, ci doar victimele-s moarte ori suferinde iar persoanele dragi cu viețile complet sfărâmate, când dragul de patriarh se plimba nestingherit în Danielo-mobil aruncând ocare asupra sataniștilor care și-au meritat-o pe deplin din cauza invocării duhurilor rele, a trebuit să mai apară și părintele-pedofil în prim-plan, ca să le mai mânjească puțin cu sper… ăăă… căcat imaginea deja pătată cu destulă mizerie internă marilor noștri duhovnici plini de aur… har am vrut să scriu.

Fără să vreau, un val de căldură internă m-a cuprins și pe mine, și adunată cu alta externă am ajuns să scot, vrând-nevrând, flăcări pe gură, nări și urechi, să-mi smulg părul din cap și să bombăn cât e ziulica de lungă despre subiectul ăsta. Am devenit ursuz, nimic nu-mi mai place, iar în mintea mea se plimbă ca o coțofană întrebarea: cât de idioți sunt unii oameni? Păi, uitându-mă la ce se întâmplă, am tras o concluzie serioasă: proști, da’ mulți. Lăpușnene, să dea dracii-n tine, că bine i-ai descris tu, bre! Păi bine măi fraților, acest preot care are o menire clară din moment ce poartă niște straie sfinte și și-a luat o obligație, umblă de când se știe cu cioara vopsită, și toată lumea tace din gură? Conform ziardecluj.ro, povestea cu Pomohaci nu-i de ieri de azi, ci ține de mai bine de zece ani, dar se pare că mai marii Bisericii s-au făcut că plouă. Tot acest ziar ne mai spune că preotul ar deține o avere colosală, constând în mai multe apartamente ultra-centrale în Cluj Napoca și vreo 1,2 milioane de euro(citește aici).

Deci, în condițiile astea, cu așa dosar penal, eu nu înțeleg de ce un astfel de ins mai servește ca drept exemplu de curățenie cetățenilor credincioși ai acestei țări. Bun, că e și cântăreț, nu mă interesează; o fi cântând bine, rău, nu e dreptul meu să judec, dar că el o arde golănește în timp ce alți oameni vin cu pomelnice substanțiale la dânsul, încrezându-se în sinceritatea lui de popă, asta deja mă deranjează. Și nu, nu mă deranjează faptul că e homosexual cum ar fi declarat mai mulți oameni, printre care și părinții acestuia conform click, ci mă deranjează că e un mincinos și un hoț care se ascunde în spatele unor straie ca să obțină beneficii. Că printre picături a mai făcut și fapte bune, asta se poate; și Gigi Becali a dat la săraci(așa-l laudă lumea), dar asta nu l-a ferit de judecată, și deci a făcut puțină pârnaie. Analizând însă toată povestea asta care s-a amplificat parcă de la o oră la alta, cu repercursiuni, cu scandal și fortăreață formată în jurul sfântului mă face mai tare să cred că el este clar vinovat, că stă ascuns ca un guzgan așteptând să se limpezească apele, în timp ce tratează și negociază mișelește cu alți trădători pe care, cu siguranță îi are la mână. Căci la câte bazaconii se întâmplă în sânul Bisericii, nici nu e de mirare de ce pare să fie atât de protejat. Fiecare încearcă să-și apere propria piele, iar Bisericii sigur nu-i trebuia un asemenea scandal, de o asemenea amploare; dacă exista curățenie, nenea Pomo ar fi dispărut cât ai zice pește, și poate că nici n-ar fi îmbrăcat vreodată veșmintele sfinte.

Și uite-așa, lumea cu voalul pe ochi iese în stradă, face chetă și se roagă pentru nedreptatea făcută unui biet sfânt. Ca să te apropii să zici ceva de rău, te umpli de blesteme, injurii, și poți să-ți iei și o mamă de bătaie dacă cumva te afli în proximitatea fiarelor. Cam asta e credința, n-ai dreptul să scoți la iveală rahatul; fă ce zice popa, nu ce face el. Restul… joc de glezne, frații mei! Să nu judeci un preot, și asta nu de frica lui Dumnezeu, ci de teama de a nu fi linșat de enoriași! Vrei o furcă-n spate? Ceri o sapă-n cap? Stai cuminte-n banca ta și taci mâlc. Vezi? Ține pentru tine tot ce vezi. Cam așa funcționează la noi lucrurile, făcându-ne că plouă.

România, țara tuturor blestemelor.

Leave a Reply

