…să fiu altcineva

Am luat o pauză. Mi-au trecut prin minte fel și fel de gânduri pe care mi le doresc așternute pe foi, poate și pe blog. Ceva mi-a captat atenția, o puștoaică boemă care scrie frumos. Nu-i dau numele, n-are importanță; de fapt, nici eu nu i-l știu, însă important e că scrie bine, îi vine din suflet condeiul ei.

Ș-atunci m-a pălit melancolia. Uneori îmi doresc să fiu altcineva, ca un actor pe scenă care schimbă rolurile cu fiecare piesă nou jucată, însă care rămâne același, fără clinteală și sminteală. Talentul de a-ți supune propria persoană la sute de personaje este un adevărat meșteșug. Și mi-am dorit mult timp să fac parte din lumea actoricească, să fiu personaje în fața publicului. Am ajuns, însă, să-mi joc propria viață pe propria-mi scenă. Poate fi interesant, dar poate fi și monoton. De cele mai multe ori se întâmplă să te plictisești crunt, ș-atunci mai schimbi registrul cu scenariile altor vieți de care te agăți și pe care le mai studiezi. E un soi de interesănțeală care poate ține ceva timp, dacă ai curiozitatea exagerată. Visez constant la viața altora, fiindcă a mea nu-mi mai place; îmi doresc multe lucruri, și variate, și mă doare că nu le pot face pe toate. Poate pentru că-mi doresc atât de multe nici nu reușesc să fac mare lucru… poate că… Poate.

Mi-am dorit, în anumite perioade ale vieții, să capăt o alură boemă, să fiu cu capul în traistă, să visez des și frumos, să spun povești interesante și să-mi port exteriorul ca pe o aură. Am văzut asta în mulți, unii poate că nu și-o meritau, dar zic de ceilalți pe care tinzi să-i invidiezi pentru ceva-ul din ei. Sunt niște populari, atrag atenția tuturor; au fire Dumnezeiască, dar în particular pot fi niște monstruozități de ființe. Parcă par o fractură socială, o paralelă cu mizeria actuală ce ne înconjoară. Și tu încerci, dar nu poți fi ca ei, oricât de mult ți-ai dori. Sunt incapacități pe care le poți cataloga drept handicapuri. Te stresezi din cauza asta și încerci să joci și tu un rol, al marionetei, căci altul nu-ți iese mai bine. După o vreme îți dai seama că tu ești altfel, și că e bine să fii ca tine, dar nu este păcat să vrei, uneori, să fii și altcineva. Este normal să te mai saturi de propria-ți persoană.

Aș vrea să uit, aș vrea să nu mai fiu cerebral; să pot separa, să mă pot distanța, să nu mai pun la suflet și să nu mă mai intereseze jegul în mod particular. Dar nu pot. Așa sunt plăsmuit: un om care scoate rahatul, ți-l pune pe tavă și ți-l expune. Știu că mulți vor lapte și miere, frumusețe și iubire. Eu vreau sânge, topoare și pistoale. Îmi place Ferentari ca idee de căsăpeală. Ador știrile cu clanuri mafiote, oameni obscuri care-ți scot ochii pentru neplata la timp. Da, ăsta sunt eu ca om. Pentru că nu toate în viață sunt frumoase, și nu ne putem preface că trăim într-o lume sublimă, în timp ce suntem înconjurați de un maldăr de gunoaie. Dacă toți prezintă panseluțe și trandafiri, eu, ca în contre emploi, vin și-ți prezint panseluțele și trandafirii aruncate pe ghena de gunoi care stă la o aruncătură de băț de sănătatea unui cartier întreg de oameni.

Observ că s-a ridicat nivelul de superficialitate, acum totul tinde să fie de la bine în sus, în aparență. Dacă cineva se apucă să spună de rău, este linșat. Și parcă lumea asta fantomatică a idealului spre care omenirea aspiră tot într-o manieră scremută nu prea e de bine. Pare un soi de bine sforțat, care frustrează. Simt că oamenii se țin în frâu, și mi-e să nu dea în clocot. Sper să mă înșel. Somnul rațiunii naște monștri, spunea faimosul Goya. Acum vin eu și vă întreb: oare rațiunea omenirii ce face, azi?

Aș vrea să fiu un geniu, să schimb cursul lumii. Aș vrea să fiu… cu minte, să pot să fiu un om mai bun. Lumea e-n mine, și-ncerc s-o schimb câte zile oi avea. Sau, impropriu zis s-o schimb, ci mai degrabă să o remodelez frumos.

Am doar un an. Mai am vreme!

La mulți ani mie. 

Bonus, pentru că-mi place muzica bună. Enjoy!

Leave a Reply

